Arquitectura general d'un port


Els ports, generalment tenen dos parts distingibles, la zona terrestre i la zona marítima.
Els ports estan construïts amb la finalitat d'atracar vaixells o poder deixar-los a un lloc fix, també serveixen per descarregar la pesca o altres mercaderies, es per això que tenen les dues zones, la marítima per poder deixar el vaixell lligat i la part terrestre per poder lligar-lo a un lloc fix. Els ports també depenen de la localització geogràfica per la seva classificació, poden ser ports exteriors, ports costers o ports interiors, l'últim es troba en lleres o llacunes litorals.

Així doncs, l'estructura general d'un port disposa de


- Zona marítima que inclou

Obres d'abric, que serveixen per defensar el port de les ones i així facilitar les carregues i descarregues de mercaderies.
Obres d'accés, que inclouen els canals de navegació i la senyalització, que poden ser els fars.
Obres d'atrac, que estan fetes per l'amarratge de les embarcacions.
Dàrsenes, que son les parts d'aigua destinades a operacions amb els vaixells.

- Zona terrestre que inclou

Moll que permeten l'atrac i amarratge, disposen d'utillatge i depòsits provisionals.
Depòsits que regulen el tràfic.

- Zona d'evacuació destinada al transport terrestre.



- Zones industrials que són àrees urbanitzades on s'han creat ports per l'abastiment d'aquestes àrees , on es creen indústries bàsiques com siderúrgiques, petroquímiques.
Port de Barcelona, Google imágenes
Valoració personal: Jo crec que els ports són una bona manera de comunicar el mon marí amb el terrestre, i tenen moltes utilitats, tenen una estructura molt bé organitzada i alguns son bonics.

http://goo.gl/U3FVS

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

0 Response to "Arquitectura general d'un port"

Publicar un comentario