Arquitectura general d'un port
Els ports, generalment tenen dos parts distingibles, la zona terrestre i la zona marítima.
Els ports estan construïts amb la finalitat d'atracar vaixells o poder deixar-los a un lloc fix, també serveixen per descarregar la pesca o altres mercaderies, es per això que tenen les dues zones, la marítima per poder deixar el vaixell lligat i la part terrestre per poder lligar-lo a un lloc fix. Els ports també depenen de la localització geogràfica per la seva classificació, poden ser ports exteriors, ports costers o ports interiors, l'últim es troba en lleres o llacunes litorals.
Així doncs, l'estructura general d'un port disposa de
- Zona marítima que inclou
Obres d'abric, que serveixen per defensar el port de les ones i així facilitar les carregues i descarregues de mercaderies.
Obres d'accés, que inclouen els canals de navegació i la senyalització, que poden ser els fars.
Obres d'atrac, que estan fetes per l'amarratge de les embarcacions.
Dàrsenes, que son les parts d'aigua destinades a operacions amb els vaixells.
- Zona terrestre que inclou
Moll que permeten l'atrac i amarratge, disposen d'utillatge i depòsits provisionals.
Depòsits que regulen el tràfic.
- Zona d'evacuació destinada al transport terrestre.
- Zones industrials que són àrees urbanitzades on s'han creat ports per l'abastiment d'aquestes àrees , on es creen indústries bàsiques com siderúrgiques, petroquímiques.
![]() |
| Port de Barcelona, Google imágenes |
http://goo.gl/U3FVS
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)

.jpg)






0 Response to "Arquitectura general d'un port"
Publicar un comentario