Criteris per al disseny d’un port marítim


Aquests criteris han anat canviant segons la seva pròpia evolució. Entre molts criteris que s’haurien de considerar per el disseny d’un port, es relacionen una sèrie de ells:

-         -  Cota d’inundació: Les conseqüències poden ser la fàcil inundació per aigües de pluja d’aquestes zones baixes, si li afegim una obra longitudinal que impedeixi la lliure circulació de les aigües, potenciem el risc d’inundació. L’actuació necessària per evitar aquestes situacions es la construcció d’infraestructures d’evacuació. S’ha d’evitar l’arribada de l’onatge a les obres a projectar, i dissenyar l’ infraestructura de forma que minimitzi l’efecte de l’ancoratge.

-         Tassa d’avanç- retrocés: Aquest criteri i el següent està relacionats, es important conèixer la vocació de la costa en el sentit d’avanç o retrocés de la línea de costa. El principal risc es la seva implantació a una costa en recessió, donada la possibilitat de que la obra sigui assolida per l’onatge.

-          Oscil·lació natural de la costa: La línea de costa, està sotmesa a constants avanços i retrocessos com a resposta de l’energia de l’onatge que l’assoleix, aquesta oscil·lació provoca que l’amplada de les platges variï al llarg de l’any mig, les oscil·lacions poden superar la vintena de metres. Per determinar-ho s’hauria de disposar d’un termini de seguiment de la costa per establir d’interval de moviment de la costa.

-          - Mobilitat en planta: Tenim moviments naturals de la forma en planta, com es el basculament, en el cas de ports sotmesos a climes alternatius aquesta mobilitat por ser interpretada com una falsa erosió.

-         Mobilitat de sediments; Generalment, el passeig marítim es una obra que s’assenta sobre materials sedimentaris. Aquesta particularitat té dos possibles defectes negatius la immobilització de sediments i la barrera eòlica. Amb la finalitat de d’evitar aquesta immobilització es pot proposar dos possibles solucions, una seria tornar a col·locar el passeig en un altre lloc, però aquesta solució seria molt difícil, la solució mes factible seria alliberar els sediments que quedaran confinats després de la construcció. 
Puerto marítim, Google imágenes


      Valoració personal: Jo crec que s'han de tenir moltes coses en compte per el disseny d'un port i que no es una tasca fàcil.
  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • Twitter
  • RSS
Read Comments

0 Response to "Criteris per al disseny d’un port marítim"

Publicar un comentario