Criteris per al disseny d’un port marítim
Aquests
criteris han anat canviant segons la seva pròpia evolució. Entre molts criteris
que s’haurien de considerar per el disseny d’un port, es relacionen una sèrie
de ells:
- - Cota
d’inundació: Les conseqüències poden ser la fàcil inundació per aigües de pluja
d’aquestes zones baixes, si li afegim una obra longitudinal que impedeixi la
lliure circulació de les aigües, potenciem el risc d’inundació. L’actuació
necessària per evitar aquestes situacions es la construcció d’infraestructures
d’evacuació. S’ha d’evitar l’arribada de l’onatge a les obres a projectar, i
dissenyar l’ infraestructura de forma que minimitzi l’efecte de l’ancoratge.
- - Tassa
d’avanç- retrocés: Aquest criteri i el següent està relacionats, es important
conèixer la vocació de la costa en el sentit d’avanç o retrocés de la línea de
costa. El principal risc es la seva implantació a una costa en recessió, donada
la possibilitat de que la obra sigui assolida per l’onatge.
- - Oscil·lació
natural de la costa: La línea de costa, està sotmesa a constants avanços i retrocessos
com a resposta de l’energia de l’onatge que l’assoleix, aquesta oscil·lació
provoca que l’amplada de les platges variï al llarg de l’any mig, les
oscil·lacions poden superar la vintena de metres. Per determinar-ho s’hauria de
disposar d’un termini de seguiment de la costa per establir d’interval de moviment
de la costa.
- - Mobilitat
en planta: Tenim moviments naturals de la forma en planta, com es el
basculament, en el cas de ports sotmesos a climes alternatius aquesta mobilitat
por ser interpretada com una falsa erosió.
- - Mobilitat
de sediments; Generalment, el passeig marítim es una obra que s’assenta sobre
materials sedimentaris. Aquesta particularitat té dos possibles defectes
negatius la immobilització de sediments i la barrera eòlica. Amb la finalitat
de d’evitar aquesta immobilització es pot proposar dos possibles solucions, una
seria tornar a col·locar el passeig en un altre lloc, però aquesta solució
seria molt difícil, la solució mes factible seria alliberar els sediments que
quedaran confinats després de la construcció.
![]() |
Puerto marítim, Google imágenes |
Valoració personal: Jo crec que s'han de tenir moltes coses en compte per el disseny d'un port i que no es una tasca fàcil.
I Informació: http://personales.upv.es/vyepesp/SerraYepes.pdf
Suscribirse a:
Enviar comentarios (Atom)
0 Response to "Criteris per al disseny d’un port marítim"
Publicar un comentario